Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ukliďte si a vytvořte si prostor pro peníze

aneb jarní úklid trošku jinak

Tak tohle na mě zabírá. Jakmile má myšlenka nějaký hlubší podtext, než jen fádní „ukliď,“ jdu do toho s veškerou svou vášní a energií, jaké jsem schopná.

Ovšem strohý, nebo nedej bože, důrazný příkaz „ukliď!“ zvláště pak od mého milého, který by na mě, jak už slovo samo napovídá, měl být milý, působí jako rudý hadr na býka.

„Ukliď si sám!“ vyštěknu na něj a zahrabu kopytem.

V případě, že mám za sebou ranní meditaci, ozve se ve mně můj těžce zkoušený Budha:

„Odkdy mám tu čest a výhradní právo na úklid NAŠEHO bordelu?“

Ze všech svých emočních sil se snažím zahájit mírová jednání.

Pokud se ovšem bordelem nazývá umyté nádobí na odkapávači, mého mírumilovného Budhu spoutají mé skryté a zuřivé vášně.

 No, řekněte sami. 

Mám uklidit UMYTÉ nádobí na ODKAPÁVAČI???

Chápete to?

K čemu tedy slouží odkapávač?

Přeci mu nebudu brát jeho nezbytnou důležitost v této domácnosti.

Ochuzovat se o výsledný efekt, který má jeho povalování na naší kuchyňské desce.

U nás má každý pomocník obrovskou důležitost! A to, ať je rodu životného či neživotného.

 

Přiznávám, nejsem zrovna vzorem hospodyňky a opatrovatelky rodinného krbu, byť bych krb hrozně chtěla…

Ale trochu empatie a citlivosti, prosím!

 

To že jsem žena, matka a partnerka ze mě přeci automaticky nedělá uklízecí četu, ne?

V naší SPOLEČNÉ domácnosti jsou dva dospělí, dvě děti, dva psi a dvě rybičky.

Je to smutné, ale jen jedna jediná rybka pochopila, že když si sama nevyčistí sklo v akvárku, nebude nic vidět. A pak že jsou ryby blbý! Kámoška to je. Spřízněná duše.

 

Ale já se fakt snažím. Snažím se obklopovat lidmi, které baví to, co nebaví mě. Nebo je alespoň baví, pomáhat mi. Jako moje zlatá maminka. Dušičky dětí si prý, ještě před narozením, vybírají své rodiče. A já si vybrala fakt skvěle!

Můj partner se zase narodil s kuchařskou čepicí na hlavě.

No nejsem já geniální?:-)

Ano, pochopili jste. Ani kuchyň není mojí doménou.

 

Část geniality tkví v tom, najít a obklopit se lidmi, kteří mají to, co nemáte vy.

 

A co mám já?

No právě tu část té geniality, co to ví :-D a obrovské štěstí.

 

Ale zpět k uklízení. Co má vlastně společného s penězi?

Když  opominu tu estetickou stránku úklidu (ano, i já mám ráda uklizeno:), vyčistíte svou domácnost od prachu a bakterií, ušetříte nejen za léky na alergie, k posílení imunity, ale i za samotné lékaře. Toť začátek vaší hojnosti:)

Ale především, vyčistíte prostor energeticky. Odstraníte veškeré překážky na cestě k vašemu blahobytu.

Uklidíte bordel kolem sebe a mimoděk i v sobě.

Když vyhodíte veškeré rozbité, nepoužívané a pro vás nijak neznamenající věci, uděláte prostor pro věci nové.

Najednou zjistíte, jak moc jste vlastně bohatí, když vlastníte tolik věcí. ( Právě jste se vydali cestou bohatství:)

 

Já byla nucena vzít to z gruntu. Náš byt právě prochází rekonstrukcí, a já jsem v šoku z toho, kolik mám věcí, přestože nemám pořádně, co na sebe. Znáte to, že?

 

Nekompromisně vyhoďte a darujte vše, co nepoužíváte, nenosíte, nic pro vás neznamená a jen zabírá místo. Odměnou vám bude obrovská úleva a příval energie, kterou pocítíte. A volný prostor, který si přitáhne ty věci, které opravdu chcete a potřebujete.

 

Tak jako vy tak i každá věc má svou energii. A věřte mi, že věci, které jsou rozbité, nebo ke kterým nemáte nějaký mimořádný vztah, s tou vaší energií nijak nesouzní.

Tak mě napadá, že s mou energií nesouzní spousta věcí.

Třeba takový lux. Hlučný smradlavý přístroj s vlnící se umělohmotnou hadicí, nenasytně hltající vše, co jí přijde do cesty.

Nijak mimořádný vztah nemám ani k žehličce.

Ale budiž, některé věci musíme ve své blízkosti přetrpět.

Nejlépe s nimi uzavřít jakési příměří. Něco ve smyslu „děkuji ti za obrovský přínos, ale pokusím se nezhodnocovat tvou životnost mou neodbornou péčí. Kdyby se tak stalo, v zájmu zachování naší domácnosti, odpusť mi.“

 

Vyčištěním a uděláním prostoru funguje na vše. Od přitáhnutí si věcí, lidí až po peníze. A vše se může vzájemně prolínat:)

Všechno souvisí se vším.

Jak už jste jistě pochopili, uklízet vám doma nebudu, ale s něčím bych vám pomoci přeci jen mohla...

 

Krásný den

Lucie

Autor: Lucie Snopková | čtvrtek 2.4.2015 15:05 | karma článku: 9,22 | přečteno: 426x
  • Další články autora

Lucie Snopková

Emoční desatero finanční gramotnosti

4.4.2015 v 22:46 | Karma: 9,50 | Přečteno: 394x | Diskuse| Ostatní

Lucie Snopková

Travička zelená

...prozpěvuji své mladší dceři, když mě ta starší, pubertální, uzemní prohlášením, že má tráva, a opravdu nemyslí tu z luk a pastvin, v sobě spoustu vitamínů. „Třeba jako zelenina,“ dorazí mě svým prohlášením.

1.8.2012 v 14:40 | Karma: 8,98 | Přečteno: 948x | Diskuse| Ostatní

Lucie Snopková

Dovolená za všechny nervy

Právě jsem přežila první společnou rodinnou dovolenou. Všechno je jednou poprvé. První rande. První pusa. První milování. První dovolená.

19.7.2011 v 14:32 | Karma: 18,74 | Přečteno: 2075x | Diskuse| Ostatní

Lucie Snopková

Sperma pro princeznu?

Tak má zase naše malá zemička našlápnuto k pořádnému skandálu... Médii se právě šíří zpráva, že

20.5.2011 v 16:27 | Karma: 16,91 | Přečteno: 1948x | Diskuse| Ostatní

Lucie Snopková

Mistr světa Amoleta

Dělat amolety mě naučila babička. Pořádný a silný. Dávaly jsme si je s džemem nebo s tvarohem. Já jsem je však měla nejradši až druhý den. Odleželý a samotný. Trhala jsem je na kousky.

8.6.2010 v 14:26 | Karma: 12,45 | Přečteno: 1279x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1966x
http://luciesnopkova.fincentrum.com